FAQs

Uitgelichte Veel gestelde vragen
1.Plaats een bestelling?

U kunt een bestelling plaatsen door op de knop Bestellen te klikken. Als u kleding bestelt let dan op dat u van te voren de maat selecteert. Bij Aantal: kunt u het aantal producten aangeven dat u wenst te bestellen. Als u de bestelling wilt gaan afrekenen klik rechts bovenin op Winkelwagen, daar kunt u kiezen voor Afrekenen. U komt op de samenvatting van uw winkelmand en hier kunt u controleren of de bestelling juist is en eventuele wijzigingen aanbrengen.



Door naar onder te scrollen komt u bij 1Account. Als u al een account bij ons heeft dan kunt u hier inloggen door middel van het invoeren van uw Email en wachtwoord. Als u geen geregistreerd klant bent dan kunt u hier een account aanmaken en u laten registreren als klant. U kunt dan altijd uw account beheren en beschikken over uw bestelhistorie, facturen en retouren. U kunt ook kiezen om direct uit te checken als gast. Al onze klanten hebben de optie om zich aan te melden voor onze Nieuwsbrief.


Als u verder scrolt komt u bij 2. Wijze van levering en hier kunt u de gewenste verzendmethode kiezen (na het invullen van het adres of na inloggen ziet u de verzendkosten voor deze bestelling). Scroll verder en vindt daar de keus om uw bestelling als cadeau te laten inpakken. Iedere klant moet akkoord gaan met onze Algemene Voorwaarden om verder te kunnen in het bestelproces. 

Vervolgens komt u bij  3. Kies uw betaalmethode en hier kunt u kiezen uit de volgende betaalmethoden. Betalen via: iDEAL, PayPal, Bankoverschrijving en Creditkaart. Voordat u de betaling gaat doen check nogmaals uw bestelling (door naar boven te scrollen). Na uw keuze van de betaalmethode doorloopt u het betalingsproces en wordt u gevraagd de bestelling te bevestigen. Nadat u de bestelling heeft geplaatst verschijnt er direct een orderbevestiging in het venster. De bevestiging is voorzien van een volgnummer. Het is een goed idee om het ordernummer te noteren alvorens de browser te sluiten.


Binnen een korte tijd ontvangt u een orderbevestiging via e-mail, die hetzelfde ordernummer toont en een link biedt naar je statuspagina op de website. U kunt de status van uw bestelling op elk moment controleren door te klikken op de link "Orders en keert terug" in de rechter bovenhoek van de website. Wanneer uw aankoop vanuit het magazijn is verzonden ontvangt u een tweede email met details. Voor meer informatie over het volgen van uw bestelling zie "Volg uw bestelling."

2.Bepaal mijn maat?

Onze maattabellen helpen u om de juiste maat te bestellen. Verschillende producten hebben verschillende afmetingenIn de webshop proberen we deze metingen duidelijk te maken op het  "maten" onderdeel van het productWij houden de specificatie van de metingen aan zoals de fabrikant suggereert. Voel je vrij om ons te contacteren indien u vragen heeft.

3.Bestelling volgen? 

Als uw bestelling wordt verzonden dan ontvangt u van ons een bevestiging met daarbij de vermelding van de Track & Trace code. Met deze code gaat u naar de website https://mijnpakket.postnl.nl/ 

4.Veilig bestellen?

Om plezierig online te winkelen is veiligheid erg belangrijk. Soul Art Design doet er alles aan om de site veilig te maken en te houden. 

Internet winkelen is heel veilig. Het is allleen belangrijk dat je weet waar je winkelt en of deze webwinkel echt bestaat. Soul Art Design is onderdeel van Aiki Management en wij hebben een fysiek adres: Laan van het Kwekebos 243, 7823KE, Emmen, Nederland. We hebben een kamer van koophandel nr. Emmen 04055722 en Btw nr. NL 102993063B01

Natuurlijk is het belangrijk dat je zeker weet dat je met onze webwinkel te maken hebt en niet met een spiegel website. We gebruiken altijd het internet adres "www.soul-art-design.nl/" Alleen als je dit adres in je adresbalk ziet, winkelt u bij Soul Art Design. Achter de / kunnen eventueel nog andere teksen staan, bijvoorbeeld http://www.soul-art-design.nl/nl/broeken/17-airborne-vintage-trousers.html

Phishing is een vorm van fraude om u te misleiden met valse e-mails. Criminelen gebruiken een ander bedrijfs- of banknaam en sturen u een email met de vraag of u via een link wilt inloggen. Op deze manier ontfutselen zij, op een namaak kopie van een website, persoonlijke en gevoelige informatie. Soul Art Design verstuurd altijd email op naam naar de klant. Meer informatie over phishing vindt u op deze website klik hier.

FAQ onderwerpen
Bestellen
1.Plaats een bestelling?

U kunt een bestelling plaatsen door op de knop Bestellen te klikken. Als u kleding bestelt let dan op dat u van te voren de maat selecteert. Bij Aantal: kunt u het aantal producten aangeven dat u wenst te bestellen. Als u de bestelling wilt gaan afrekenen klik rechts bovenin op Winkelwagen, daar kunt u kiezen voor Afrekenen. U komt op de samenvatting van uw winkelmand en hier kunt u controleren of de bestelling juist is en eventuele wijzigingen aanbrengen.



Door naar onder te scrollen komt u bij 1Account. Als u al een account bij ons heeft dan kunt u hier inloggen door middel van het invoeren van uw Email en wachtwoord. Als u geen geregistreerd klant bent dan kunt u hier een account aanmaken en u laten registreren als klant. U kunt dan altijd uw account beheren en beschikken over uw bestelhistorie, facturen en retouren. U kunt ook kiezen om direct uit te checken als gast. Al onze klanten hebben de optie om zich aan te melden voor onze Nieuwsbrief.


Als u verder scrolt komt u bij 2. Wijze van levering en hier kunt u de gewenste verzendmethode kiezen (na het invullen van het adres of na inloggen ziet u de verzendkosten voor deze bestelling). Scroll verder en vindt daar de keus om uw bestelling als cadeau te laten inpakken. Iedere klant moet akkoord gaan met onze Algemene Voorwaarden om verder te kunnen in het bestelproces. 

Vervolgens komt u bij  3. Kies uw betaalmethode en hier kunt u kiezen uit de volgende betaalmethoden. Betalen via: iDEAL, PayPal, Bankoverschrijving en Creditkaart. Voordat u de betaling gaat doen check nogmaals uw bestelling (door naar boven te scrollen). Na uw keuze van de betaalmethode doorloopt u het betalingsproces en wordt u gevraagd de bestelling te bevestigen. Nadat u de bestelling heeft geplaatst verschijnt er direct een orderbevestiging in het venster. De bevestiging is voorzien van een volgnummer. Het is een goed idee om het ordernummer te noteren alvorens de browser te sluiten.


Binnen een korte tijd ontvangt u een orderbevestiging via e-mail, die hetzelfde ordernummer toont en een link biedt naar je statuspagina op de website. U kunt de status van uw bestelling op elk moment controleren door te klikken op de link "Orders en keert terug" in de rechter bovenhoek van de website. Wanneer uw aankoop vanuit het magazijn is verzonden ontvangt u een tweede email met details. Voor meer informatie over het volgen van uw bestelling zie "Volg uw bestelling."

2.Wat is een kortingsbon?
Iedereen is blij met een mooie korting op zijn aankopen. We kennen natuurlijk de papieren kortingsbonnen van o.a. de supermarkten. De online kortingsbonnen met hun kortingscodes zijn precies hetzelfde maar dan voor het webshoppen. De kortingscode op de kortingsbon geeft je voordeel en je bespaart op je inkopen. Dit kan bijvoorbeeld een bedragskorting of een percentagekorting zijn of bijvoorbeeld het gratis verzenden van je bestelling. De korting kan voor een specifiek produkt gelden, een bepaalde productgroep of voor alle producten in de webshop. De kortingsbon kan dus heel verschillend zijn en er gelden bepaalde voorwaarden die onder andere de soort korting aangeven, de geldigheidsduur en eventueel andere voorwaarden.

3.Waar vind ik deze kortingscodes?
De kortingsbonnen worden meestal uitgegeven aan bestaande klanten. Bent u een abonnee van onze nieuwsbrief dan kunt u bij onze nieuwsbrieven soms aanbiedingen vinden met daarin een kortingsbon. Soms zijn er speciale acties die ook onder andere op Facebook worden gepromoot.  
laat meer zien
Betalen
1.Wat is iDeal?
iDeal is een online betaalmethode, het meest gebruikte betaalmiddel in Nederland, waarmee u kunt betalen via u eigen bank. iDEAL is veilig, gemakkelijk en u betaald vertrouwd in u eigen bankomgeving zoals u eigenlijk alvast gewend bent.
2.Wat is PayPal?
Met PayPal koopt en betaald u veilig online. U kunt zelf kiezen om met uw creditkaart, uw bankrekening of vanaf uw PayPal-saldo te betalen. Bij PayPal blijven uw gegevens prive want uw financiële gegevens worden veilig en versleuteld opgeslagen. Daarnaast beschermt PayPal uw aankopen, want als u niet datgene ontvangt dat u besteld heeft, kunt u uw betaalde bedrag terugvorderen. Er komt 3,4% extra kosten over het totaal bedrag dat Paypal in rekening brengt voor een transactie.
3.Kan ik met een creditkaart betalen?

U heeft geen PayPal rekening en u wenst deze ook niet aan te maken maar u wilt wel gewoon met uw Creditcard betalen?  Dan is dit geen enkel probleem!
Dit kan met de Mastercard, Visacard, American Express en de Discovery Card.

Hoe gaat dit dan in zijn werk:

Kies voor de PayPal knop, dan wordt u doorgelinkt naar de PayPal website

Kies dan voor de link "Geen PayPal-rekening?"

Nu krijgt u het volgende scherm (zie hieronder), vul uw gegevens in en u kunt veilig betalen met uw Creditcard.

Klik na het invullen op doorgaan en volg de instructies.

Er komt 3,4% extra kosten bij het totaal bedrag dat Paypal in rekening brengt voor een transactie.




laat meer zien
Verzending
1.Wat zijn de verzendkosten binnen Nederland?

Verzendkosten binnen Nederland 

Wij kunnen uw bestelling op verschillende manieren verzenden en dat verschilt per gewicht en of het een brievenbuspakje is. Brievenbuspost en pakketten worden binnen Nederland altijd met een track & trace code verzonden zodat u uw bestelling te allen tijde kunt volgen. Als u een bestelling plaats van €100,00 of meer dan hoeft u geen verzendkosten te betalen.

De verzendkosten zijn inclusief 21% BTW


2.Wat zijn de verzendkosten buiten Nederland?

Verzendkosten buiten Nederland

We verzenden wereldwijd. Voor het bezorgen van de bestelling buiten Nederland hanteren wij tarieven die gebasseert zijn op gewicht en de bestemming. Bij het afrekenen van jouw bestelling worden de verzendkosten automatisch berekend op basis van het afleveradres in jouw winkelmandje. De volgende opties worden gehanteerd:  Brievenbuspost met track & trace, en pakket met track & trace zodat u uw bestelling te allen tijde kunt volgen. Houdt u er rekening mee dat ieder land zijn eigen regels heeft over invoeren vanuit het buitenland. De douane kan bij de levering extra kosten in rekening brengen. 

EUR 1 België, Denemarken, Duitsland, Frankrijk, Italië, Luxemburg, Oostenrijk, Spanje, Verenigd Koninkrijk, Zweden

EUR 2 Bulgarije, Estland, Finland, Hongarije, Ierland, Letland, Litouwen, Polen, Portugal, Roemenië, Slovenië, Slowakije, Tsjechië

EUR 3 Albanië, Andorra, Bosnië-Herzegovina, Canarische Eilanden, Cyprus, Faeröer, Gibraltar, Griekenland, Groenland, IJsland, Kanaaleilanden, Kosovo, Kroatië, Liechtenstein, Macedonië, Malta, Moldavië, Montenegro, Noorwegen, Oekraïne, San Marino, Servië, Turkije, Vaticaanstad, Wit-Rusland, Zwitserland

Wereld Aruba, Australië, Bonaire, Saba en St. Eustatius, Brazilië, Canada, China, Curaçao, Hongkong, Israël, Japan, Marokko, Nieuw-Zeeland, Rusland, St. Maarten, Suriname, Verenigde Staten, Zuid-Afrika


3.Wat is de levertijd binnen Nederland?

Levertijd binnen Nederland

We trachten u natuurlijk zo snel mogelijk van de bestelling te voorzien. Producten die op voorraad zijn trachten we binnen 5 dagen aan u te kunnen leveren. Producten die niet voorradig zijn nemen meer tijd in beslag en we zullen u hiervan op de hoogte houden.  



laat meer zien
Retourneren & omruilen
1.Heb ik als klant ook bedenktijd?

U heeft als klant bij ons een bedenktijd van 30 dagen. Mocht u het bestelde product  van ons hebben ontvangen en u wilt het product toch niet houden, omdat het product bijvoorbeeld niet is wat u verwacht had, dan kan dat als u dit binnen 30 dagen na ontvangst aan ons doorgeeft. Dit kan via de knop "Retourneren. Er zitten wel enkele voorwaarden aan vast. Het geldt niet voor gebruikte en gedragen producten en voor dvd's waar de seal vanaf is! 

Kijk bij retourneren hoe dit verder in zijn werk gaat

2.Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

U kunt uw gekochte producten binnen 30 kalenderdagen na ontvangst retourneren. Dit geldt niet voor gebruikte en gedragen producten en voor dvd's waar de seal van geopend is.

Hoe gaat dit dan in zijn werk? U kunt via de webshop retouren aanvragen bij retourneren. Hier kunt u uw e-mailadres en referentienummer van uw order invoeren. Heeft u een account en u bent ingelogd dan ziet u de bestellingen die u kunt retourneren. Achter het product staat de knop "terugkeer" en hier klikt u aan welke artikelen u retour wilt sturen. U moet dan een keuze maken voor omruilen of terugbetaling. U geeft hier ook een retour reden op en een eventuele opmerking. Bij opgave van reden ziet u direct of de retour kosten door u of door ons worden betaald. Ga akkoord met de algemene voorwaarden en leg deze retouraanvraag aan ons voor. U ontvangt daarna een bericht van ons dat uw retour aanvraag is verstuurd en zodra wij deze verwerkt hebben ontvangt u bericht hierover.

Als u kiest voor een terugbetaling dan zorgen wij ervoor dat, zodra wij het product retour ontvangen hebben, u het betaalde bedrag binnen 30 dagen retour ontvangt.

Als u kiest voor een omruiling dan zorgen wij ervoor dat, zodra wij het product retour ontvangen hebben, u het gewenste artikel binnen 30 dagen geleverd krijgt (indien op voorraad).

Let op! Als u een product buiten de gestelde voorwaarden terug stuurt dan komt de betalingsverplichting niet te vervallen en kunnen wij besluiten om toekomstige bestellingen niet meer in behandeling te nemen. Neemt u in geval van twijfel alstublieft contact op met onze klantenservice

3.Kan ik mijn bestelling omruilen?

Het kan zijn dat u een besteld product thuis ontvangt en dat u een maat kleiner of groter had willen hebben, of dat de kleur u tegenvalt. U kunt bij ons uw gekochte producten binnen een termijn van 30 dagen, na ontvangst, omruilen (de retourkosten zijn voor uw rekening). Het omruilen geldt niet voor gebruikte en gedragen producten en voor dvd's waar de seal vanaf is. Omruilen, kijk bij retourneren hoe dit verder in zijn werk gaat

Wij streven naar een hoge kwaliteit en goede service. Toch is het mogelijk dat een verkeerde kleur of maat naar u verzonden wordt of dat u een ander artikel ontvangt dan dat u besteld heeft. Kijk dan bij Beschadigde artikelen hoe dit verder in zijn werk gaat.

laat meer zien
Mijn Account
1.Waarom een account?

Waarom zou je een account aanmaken? Het aanmaken van een account heeft vele voordelen. Je account onthoudt je gegevens waardoor je een volgende keer eenvoudiger kunt bestellen (je hoeft niet opnieuw je gegevens in te voeren). Je kunt je bestel historie na zien en hierbij opnieuw facturen downloaden en/of uitprinten, je eigen favorieten productenlijst samenstellen, kortingsbonnen beheren, meerdere afleveringsadressen invoeren en nog veel meer. Geregistreerde klanten van Soul Art Design ontvangen unieke voordelen op aankoop van producten door middel van kortingen.

Een account creëren is gratis en makkelijk. Hier volgt een korte beschrijving hoe je een account aanmaakt:

Er zijn 2 manieren om een account aan te maken:

1) Klik op "My Account" en dan wordt een inlogscherm geopend. Hier kunt u onder de tekst "CREËER EEN ACCOUNT" uw email adres invoeren.  Klik daarna op de knop "Creëer een Account". U komt op de volgende pagina waar u de gevraagde gegevens invult, klik dan op "Registreer" en uw account is al aangemaakt. U wordt gelijk doorgestuurd naar uw eigen accountpagina en hier kun u, uw adresgegevens en andere informatie invoeren. 

2) Bij het afrekenen van een bestelling kunt u ook een account creëren. Hier vindt u onder de kop "1 Account" een mogelijkheid om een account aan te maken. Klik op de knop "Maak een account aan", dan komt u op een volgende pagina en hier vult u de gevraagde informatie in. 

* De persoonsgegevens worden zonder nadrukkelijke toestemming van de klant niet voor andere doeleinden gebruikt dan afhandeling van de bestelling.

2.Hoe log ik in?
Als u een account heeft aangemaakt dan kunt u inloggen door op de afbeelding van het slotje te gaan staan rechtsboven in het scherm of door op de knop "My Account" te klikken. Vul hier uw email adres in waarmee u geregistreerd staat en uw wachtwoord. U kunt ook nog inloggen tijdens het bestel procces bij "1. Account". Onder "Al geregistreerd" vindt u de knop "Klik hier". 
3.Wat doe ik als ik niet kan inloggen?

Als u niet meer kunt inloggen dan kan dit zijn omdat u een e-mailadres gebruikt dat niet geregistreerd is of omdat het wachtwoord niet klopt. Wat doet u als u uw wachtwoord niet meer weet? Klikt u dan op de link "Uw wachtwoord vergeten?". Deze linkt u door naar de volgende pagina. Hier kunt u uw geregistreerde e-mailadres invullen en versturen.

Klopt het e-mailadres dan krijgt u de volgende melding:

Een bevestigingsmail is verstuurd naar uw adres:

 

Er wordt een e-mail op naam van de geregistreerde naar het geregistreerde e-mailadres gestuurd. Mocht u deze bevestigingsmail niet hebben ontvangen, check dan of deze wellicht in de spambox terecht gekomen is. Na de bevestiging van deze e-mail ontvangt u een e-mail, op naam van de geregistreerde, met nieuwe aanmeldgegevens zoals een link om het wachtwoord te resetten en een tijdelijk wachtwoord. U kunt dit tijdelijke wachtwoord naar eigen wens veranderen in "My Account" bij "Mijn persoonlijk gegevens". 
 
Klopt uw e-mailadres niet dan krijgt u de volgende melding:

ER IS 1 FOUT

  1. Er is geen account geregistreerd met dit e-mailadres

 Dit betekent dat u niet op dit e-mailadres geregistreerd bent bij ons. Check dan eventueel u andere mogelijke e-mailadressen. Soul Art Design kan u hierbij niet helpen in verband met de privacy en beveiliging van het account. 

Service & Garantie
1.Hoe belangrijk vindt Soul Art Design kwaliteit?

Soul Art Design streeft er naar om kwaliteit producten aan te bieden met een goede prijs kwaliteitsverhouding. Wij verkopen geen producten waar wij niet achter staan. Wij werken met verschillende fabrikanten, onder andere: Surplus Raw Vintage, B&C, Gildan, Fruits of the Loom, Russian Martial Arts.com, om zo een paar te noemen.

Iedere fabrikant heeft zijn eigen kwaliteitscontrole en Soul Art Design controleert ook nog eens zo veel mogelijk alle producten. Mocht er onverhoopt toch nog iets mis gaan laat het ons dan weten, zodat wij dit kunnen oplossen en melding kunnen maken bij de fabrikant. 
E-mail: info.soulartdesign@gmail.com.  

De opdrukken op de shirts die wij leveren worden bij Soul Art Design zelf ontworpen en gedrukt. Ook voor de opdruk kwaliteit stellen wij hoge eisen qua design, duurzaamheid en wasbaarheid. 

2.Welke garantie heb ik bij Soul Art Design?

Wij bij Soul Art Design staan garant voor alle producten die je bij ons koopt en hierbij geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat de geleverde artikel(en) in goede staat moeten zijn. Als u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is dan bieden wij zo snel mogelijk een passende oplossing. Afhankelijk van het product zullen wij deze of vervangen of u krijgt het betaalde bedrag van ons terug. 

Wanneer vervalt de garantie? De garantie vervalt als het product door opzet beschadigd wordt, door nalatigheid (als uw kleding bijvoorbeeld scheurt door een val) en/of door normale slijtage.

Bij vragen of klachten kunt u terecht bij onze klantenservice E-mail: info.soulartdesign@gmail.com. 

3.Wat is de betekenis van de sympbolen op de labels in de kleding?

Elk kledingstuk heeft zijn eigen wasvoorschriften. U kunt de wasinstructies vinden op de labels in de kleding. Hieronder hebben we een lijst neergezet wat diverse symbolen betekenen die u op labels vindt.

De opdrukken op de kleding en merchandise hebben hun eigen wasvoorschriften. Indien anders aangegeven op de verpakking bij de aankoop is deze als volgt. Te wassen op 40 graden, strijken op 150 graden (2 stippen), binnenste buiten of met een theedoek over de opdruk heen. Voor het beste resultaat de kleding binnenste buiten wassen en bij voorkeur met een kleuren wasmiddel. Niet in de droogtrommel want dan kan de opdruk loslaten. Gebruik geen bleekmiddel.


https://nl.wikipedia.org/wiki/Wasvoorschrift 

laat meer zien